Thursday, March 4, 2010

A collection of four: Lonka candy tins

What/wat? Lonka candy tins/ Lonka snoep trommels.
How many did you say? Hoeveel zei je ook alweer? 1???

Now I can hear you think: this is just one tin? Yes it is!
Nu hoor ik je denken: dit is toch maar 1 trommel? Ja dat klopt! 
Deze foto beter? Is this any better? 
3????
On another cupboard I have these^ three, different Lonka candy tins/ 
Op een ander kastje staan deze^ 3, verschillende Lonka trommels!  
So I have a collection of 4 exact the same tins. Do you collect exact the same things too? I just cannot get enough of these tins that I use as storage. 
First: I bough the green one on the far right in about 1988 on a sale in a home for the elderly. Shortly after that I discovered the blue 'menthe glaciale' tin in Utrecht, but it was so expensive. When the Dutch auction site Marktplaats was established one of the first things I sought was this menthe glaciale tin and since then I am hooked. I find myself looking for these menthe tins every now and then and when I find one I start negotiating. 
Last? Bought one at 'Marktplaats' last year. After buying the seller mailed me that she thought I was really lucky that she let me buy this tin!! That doesn't help me stopping acquiring these! 
Why: Storage of course! LOL!
And now? I'm affraid that I will start to give these as presents once my kitchen is full of these (I can use maybe one more). If the price is right (less than 10 euros/ 15 usd), I'll buy! 


Ja, ik heb dus 4 precies dezelfde trommels. Als ik verzamelingen zie, zie ik eigenlijk nooit dat mensen precies dezelfde dingen hebben als verzameling, wel als (nieuwe) woondecoratie. Heb jij ook zo'n verzameling (begint bij 3!) van precies dezelfde dingen? Ik kan maar niet genoeg krijgen van deze trommels. 
Eerste: Toen ik bezig was met mijn afstudeerscriptie in 1988 ontdekte ik deze trommel in Utrecht bij de Pijpenla, voor 75 gulden, veel te duur voor mij! Zodra Marktplaats op het internet verscheen zocht ik naar deze trommel en met succes!
Laatste? Vorig jaar gekocht op Marktplaats! Kreeg ik naderhand nog een mailtje van de verkoper wat een bofferd ik wel niet was dat ik die trommel van haar mocht kopen whoehaha! Dat helpt ook niet om te stoppen met deze verzameling! 
Waarom? Opbergen natuurlijk! 
En nu? Ik vrees dat het eind nog niet in zicht is. Ik kan nog wel 1 zo'n trommel kwijt in de keuken en vervolgens ga ik ze denk ik maar cadeau doen, mits ze goed geprijsd zijn en dat betekent onder de 10 euro! 
That's it folks, thanks for your visit, bedankt weer voor je bezoek, xoxo LiLi M.

16 comments:

oma leentje said...

Ben ik de eerste???????.
Wat een mooie trommels zijn dat. En leuk (begin) van een grote verzameling.Heerlijk om steeds te aaien. Tenminste zo doe ik dat. Jij ook? Of kijk je er alleen maar naar. Fijne dag gewenst uit 070 een stad waar ik me sinds gister avond erg voor schaam.....

Pink Princess said...

Mooi die trommels. Echte "blik"vangers dus hihi

Janine said...

yuhuuuu ik ben er........ wel niet met de heli, maar goed, we gaan door, mooi die lonka's ik zie altijd wat bij jou wat ik nog nooit gezien heb in mijn hele leven, en we zijn toch ongeveer gelijk oud of niet??? Ben ik veel ouder??? hahahahahaha, maar goed, ik heb altijd uiltjes gespaard, dus daar heb ik veel van , maar ik heb ook een verzameling van 4 ;) nl 4 buiten uilen, dussssssssssssssss, ik houd je nog bij, maar ben bang dat 5 niet zal lukken, wuhahahahahaah. :)) tot morn, liefs van mie
ps, loop je de hele stad door op zoek naar de juiste nummerkes? ;))

Lori said...

i love those tins!!! the graphic on it is so cute...and the three all the same look perfect sitting on your blue shelf...

Castles Crowns and Cottages said...

Fabulous tins, Lili! I love tins, especially vintage. Wow, you have me so curious now; your vintage finds in your part of the world are so different from what you see here, "evidement", but so rare and beautiful for me! BRING IT ON, LILI! MORE! MORE! I am waiting for number 5....

lia said...

Leuk, en zo handig om allerlei spullen in te bewaren.

toto morgen, lia

LW said...

I really like this number 4…
The graphics are wonderful.
Collecting a few of the same thing is a brilliant idea, when displayed they
have a great look. I really like it...

See you tomorrow…

Louise

Cape Cod Rambling Rose said...

Such sweet tins! The graphics are wonderful. I love that you have duplicates... they display so well that way!

Pierelantijntjes said...

Prachtig, die plaatjes op de blikken.
Ik heb 4 dezelfde droste blikken. Geld dat ook?
Vind het heel leuk wat je doet. Was vanmorgen aan het werk, en dacht opeens: wat zou Lili ons vandaag laten zien?
Tot morgen,
Groetjes van Ester

Anonymous said...

Alweer iets waarvan ik me niet kan herinneren het ooit gezien te hebben. Het is ook leuk om een verzameling gewoon te gebruiken ipv er alleen maar naar te kijken. Ikzelf vind de Verkade vensterblikken heel erg mooi (heb er 6 van en allemaal in gebruik). Hoe hebben wij ooit kunnen leven zonder Marktplaats?
Groetjes uit een heel zonnig maar wel nog wat fris Luxemburg,
Natacha

Heleen said...

mooie trommels, mooi kastje, mooi serviesgoed. gewoon heerlijk!

Lululiz said...

Great tins, and the blue ones especially go so well with your kitchen cupboards.

It's me said...

Hoi

Mooie trommels !! leuk dat servies sparen wij ook en wij hebben ook een piet zwart keuken !! grappig he.........ik kan je volgers optie niet vinden,anders had ik je toegevoegd !

Leuke blog !! heb je fijne avond Ria

June said...

Lili, I am lovin' your candy tins. I collect tins, but none as fine as these. I like them for storage too. I just can't seem to remember what is stored in which one, but I think that's half the fun. I love, love, love your blue cabinets! This is so much fun!!!! Getting to see all your collections.
hugs

Marja Rijnsburger said...

Goedemorgen, daar ben ik weer nog net op tijd. Ik ga er geen gewoonte van maken om steeds voor je nieuwe post nog even langs te komen hoor. Wat zijn ze mooi deze blikken en ze passen helemaal in jullie keuken. Mooie kleur dit blauw, en het servies heb ik natuurlijk ook even vergroot gekeken.
groetjes en tot later.

Anonymous said...

Your Lonka candy tins are lovely! I love your blue cupboard as well! I do have a collection of italian candy tins, Caffarel. I love their boxes and their chocolates :)