Tuesday, March 16, 2010

A collection of sixteen: angels

Vandaag zijn we over de helft! Een speciale aflevering voor jullie allemaal, omdat ik vind dat jullie engeltjes zijn...een blogpost vol engeltjes, nou ja, 16 dus. Deze keer zet ik ze niet alle 16 op één foto, zoals jullie van mij gewend zijn. De engeltjes staan verspreid en dus kijken wij ook eens rond; ditmaal een uitgebreider kijkje in de badkamer:
Hello! This will be a tribute to you who stayed with me all the way, we are more than half way now! So as a tribute I'll show you 16 angels, as you all are angels! I don't show them in one photo as I use to do, the angels are all around the place. Let's start in the bathroom: 
De badkamer is nog door de vorige bewoners aangelegd, maar niet helemaal volgens mijn smaak en ideeën. Hier was een lege hoek. Wij hebben hier een bad op pootjes laten plaatsen.  
The bathroom was decorated by the former owners of our house. This was originally an empty corner. We put in the Victorian bath and of course the small furniture as well as the accessories.
Dit wastafel meubel stond er al, niet mijn ding. Wij waren al jaren 2 wastafels gewend.  Maar wij moesten zoveel aan ons huis doen toen we hier 7,5 jaar geleden kwamen wonen, dat we hier voorlopig een paar aanpassingen gedaan hebben en het grote project nog even uitgesteld. 
This piece of furniture was already there, it is not exactly my taste and we were used to more than one sink for years. This is a project we will still have to do. For starters we made just a few adjustments and some decorations as renovating our 19th century home was an awful lot of work. 
Hier heb ik de lamellen (in een 19de eeuwse woning???) vervangen door gordijnen van onze vorige slaapkamer. Omdat dit huis zo hoog is heb ik 2 gordijnen in de lengte aan elkaar gestikt. Overigens hebben we de deuren hier ook opnieuw laten maken. Die kierden ongeveer 3 centimeter, lekker luchtig in een badkamer! 
We beginnen hier met tellen: Het engel lampje (1). 
I replaced the strips window covering by an angel curtain that I bought for the bedroom in our former house, as this house is much higher I had to sew two curtains together. Btw we had to replace the doors, they couldn't close anymore and stayed open about 2 inches all the time. A bit airy!
We are starting to count angels here: an angel lamp (1).
Het engeltjes gordijn (2), de naad zit verstopt achter de embrasse. 
 An angel curtain (2), the seam is hidden behind the 'embrasse'.
Op het nachtkastje een engeltjes trommel (3) en wat engeltjes zeepjes (4). 
On the nightstand an angel tin (3) and some angel soaps (4).
Aan de andere kant van de badkamer staan voor deze gelegenheid bij elkaar een liggende engel (5) en een zeepbakje (6) met daarin een engelzeepje (7). 
On the other side of the bathroom, joined for the occasion, an angel lying (5) an angel soap stand (6) and another angel soap (7).
Op de spiegel een engeltje (8). 
An angel (8) is sitting on top of the mirror.
Aan dit rekje (9) zou je een handdoek kunnen hangen, maar hier hangt er altijd zeep aan, alleen nu voor de foto even niet. 
This rack (9) could be used for towels, but in our house there is always some soap hanging, which I removed for the photo.
Nu naar beneden om verder te tellen:
Hier spelen 3 antieke engeltjes (12) van Wendt en Kühn in de grote speelgoedkast voor jullie.
Now we go downstairs to count up:
Here are 3 (12) original antique Wendt und Kühn angels playing for you in the big toy cupboard.
Een ander engeltje (13) werd voor de foto even uit de kast gehaald, het is zo donker, ondanks de lantaarn. 
Another angel (13) was taken out of the cupboard. It is to dark to make photos, despite the small lantern!

Outside:
Buiten:
Deze engeltjes (15) zitten bij te komen van een zware winter tussen de sneeuwklokjes. 
These two (15)  are sitting between the snowdrops.

en laat ik niet vergeten dat ik een engel kettinkje om heb (16)!
and let's not forget that I'm wearing my angel necklace (16)!
Oké en nog eentje omdat ik het niet kan laten! 
And one for the road!

Thanks for being so patient, you are angels!
Bedankt voor je geduld,  je bent een engel!
xoxo LiLi M.

20 comments:

Janine said...

I'm bekkkkkkkkkkkkkkheeeeeeeeeeeeekkk/ Kijk ik zit hier echt met mijn sheffel op het scherm om maar vooral niks te missen, fotos worden vergroot en nog eens nauwkeurig met de loep bekeken.!!!!!! Meid had ik al gezegd dat ik muiske will zijn in jou huis. Ik maak een deal met je, ik betaal je om je huis te mogen zien, :)))) wat een pracht die badkamer van jou, dat badmeubel hebben wij ook maar dan in mooi hahahahaha, duits bruin, ;)) zelfde reden als jij waarom nog niet weg. :)) maare die badkamer van jou (had ik dat al gezegd?) geweldig, een droom hoor, daar alleen al zou ik niet meer vanaf komen. wie want more, !!!! oh ik kan niet wachten tot morgen, ga gelijk nog eens kijken/. :))) liefs van mie,

Pink Princess said...

~Prachtig echt waar. Ook ik verzamel engelen en zie een paar voorbij komen die ik dus ook heb hihi. Maar die LAMP!! OH en dat gordijn♥♥♥ OH en alles is zo mooi en lief en engelachtig ♥♥

Groetjes van Marian ♥

La Maison said...

Hi Angel,

Zoveel engeltjes heb ik niet, dacht
ik toen 'k met lezen begon. Engellampje, oei, heb ik gehad maar verkocht dus weg engel. Maar O schok, Wendt en Kühn, tuurlijk heb ik die van los tot speeldoos. Heb je hun website wel eens bekeken, zo mooi! Ben ook ik in Grünhänichen geweest in het museum.
Om een lang verhaal kort te maken, ja hoor ik doe weer volop mee.
Bedankt voor je berichtjes op mijn blogs.

Lieve groet,
Hermine

Castles Crowns and Cottages said...

Oh Lili....this was a super, duper treat taking a "walking" tour of your HOME! And your angels are exquisite and fabulous! Ahhhhh.....I feel as if I just visited you in that gorgeous home of yours. I so love the view from your window clad in an angel curtain! EVerything was glorious my dearest.

GROSSES BISES, Anita

Anonymous said...

Leuk om ook eens wat foto's van je huis te zien. Wat een mooi uitzicht ook op die kerk.

Lori said...

LiLi, what a wonderful collection of angels...i love the angel curtain, the pom pom trim if lovely...and the angel tin is oh so sweet!!!

Lori said...

...is lovely...it's early here and my eyes aren't quite working yet...LOL

Pierelantijntjes said...

Tjonge, Lili, wat zal ik zeggen. Ik ben er gewoon een beetje stil van eigenlijk, en dat wil toch wel wat zeggen, want je zult ondertussen wel begrepen hebben dat ik wel een spraakwaterval kan zijn. PRACHTIG! Echt waar. Ook zo leuk dat we een rondje door je huis mogen doen. Wat een details. Ik ben helemaal weg van je engelen collectie. De gordijnen, de lamp, je antieke beeldjes, de zeepjes, je ketting en dan niet te vergeten het rekje. Ik heb genoten en ga nu snel nog een keer kijken (en inzoomen). Fijne dag en tot morgen!
Groetjes van Ester

LW said...

Thank you for the wonderful angel tour and a peek at your beautiful home.
Love those pretty curtains and that view outside of that window.
I don’t know if I ever told you before but my mom collected angels.
She had hundreds and hundreds; I only kept a few from her estate.
Now I wished I kept a few more.

I also wanted to thank you for all of the winter birthday ideas; I still can’t believe that we will be
Thinking snow when spring will be just getting started here…

See you tomorrow,
Louise

The French Bear said...

LiLi, your angels are so beautiful!!! I love the curtain!
What a great time this has been, looking at your fabulous collection of treasures...... you have the neatest things!!! The lace bobbins are a wonderful!
I had to look at the hat shop picture a few times, wow, so many hats!!!
Thank you for stopping by and saying sweet encouraging words, I truly do appreciate your friendship!!
Hugs,
Margaret B

June said...

Oh Lili you have to know that if I could find your house you would be 16 angels short and no longer have a collection.lol I just am not sure how I could get the all on the plane to go home. Stolen goods and all. I loved to see your beautiful bathroom. I love that you have an angel sitting above your mirror watching over you! This was so much fun, to see all your beautiful angels in one post. I am certainly having a blast! I hope it is fun for you as well.
hugs

Cape Cod Rambling Rose said...

How sweet that you have angels looking over you from wherever you are in your home (and a beautiful home it is)! Your collections are certainly wonderful!

Lululiz said...

All the angels are sweet, but my favourite angel piece is No. 9, the gorgeous towel rack with hooks.

Victoria - Florence and Mary said...

What a lovely collection of angels dotted around your home,

Victoria xx

lia said...

Zo net onder de douche uit en snel even kijken hihi. Nieuwsgierig ik....
Een leuke engelachtige post. Dat laatste haakje heb ik ook. Had er ooit twee gekregen en die hebben we op een klein plankje gemaakt en hangt in de keuken voor de hand- en theedoek.

lieve groet Lia

BellaRosa said...

Lili amor, I am LOVING all your angels :) They are so beautiful, I too have them all over my house, they always make me think of my Ita and feel her near when I see them :) Besos, Rose

ps..can't wait to see what new beauties you share tomorrow :)

Barbara said...

Now I'm feeling very blessed.

somepinkflowers said...

i do wonder
if you counted the one sitting
there
on your shoulder...

:-)

Julia @ Vintage with Laces said...

Hi LiLi, I especially love the curtain, the towel rack and your bath tub!
Have a wonderful day!
Hugs,
Julia

Stacey said...

Love the angels- I'll have to remember you collect them:)